کد خبر : 210992
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 15:23

تراشه پرچمدار موبایل مدیاتک Dimensity 9300 با چهار پردازنده Cortex-X4، پردازنده گرافیکی تقویت شده و موارد دیگر معرفی شد

تراشه پرچمدار موبایل مدیاتک Dimensity 9300 با چهار پردازنده Cortex-X4، پردازنده گرافیکی تقویت شده و موارد دیگر معرفی شد

به گزارش اینو نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ مدیاتک Dimensity 9300 SoC روز دوشنبه (۶ نوامبر) به عنوان جدیدترین پردازنده موبایل مدیاتک معرفی شد. این پردازنده با یک راه اندازی جدید CPU ارائه می شود و ادعا می شود که هوش مصنوعی، گرافیک و صفحه نمایش را بهبود می بخشد. جدیدترین چیپست پرچمدار مدیاتک

MediaTek Dimensity 9300 Flagship Mobile Chipset Debuts With Four Cortex-X4 CPUs, Boosted GPU, More

به گزارش اینو نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ مدیاتک Dimensity 9300 SoC روز دوشنبه (۶ نوامبر) به عنوان جدیدترین پردازنده موبایل مدیاتک معرفی شد. این پردازنده با یک راه اندازی جدید CPU ارائه می شود و ادعا می شود که هوش مصنوعی، گرافیک و صفحه نمایش را بهبود می بخشد. جدیدترین چیپست پرچمدار مدیاتک بر اساس فناوری پردازش ۴ نانومتری نسل سوم TSMC ساخته شده است و انتظار می‌رود که گوشی‌های برتر چینی اندروید را تامین کند. Dimensity 9300 دارای یک هسته اصلی است – Cortex-X4 با کلاک ۳.۲۵ گیگاهرتز در کنار ۳ هسته Cortex-X4 و ۴ هسته Cortex-A720. ادعا می‌شود که پلتفرم موبایل جدید ۳۳ درصد نسبت به مدل قدیمی‌تر – Dimensity 9200 کارآمدتر است.

تنها چند هفته پس از اینکه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را معرفی کرد، مدیاتک Dimensity 9300 را با بهبودهای قابل توجهی نسبت به Dimensity 9200 سال گذشته معرفی کرد. پلتفرم موبایل جدید دارای هسته اصلی CPU Cortex-X4 با سرعت کلاک ۳.۲۵ گیگاهرتز، در کنار ۳x Cortex است. هسته های X4 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با سرعت نسبتاً آهسته ۲.۰ گیگاهرتز. در مقابل، Snapdragon 8 Gen 3 SoC دارای پنج هسته عملکرد A720 با سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتز است. ادعا می شود که آخرین پردازنده موبایل مدیاتک ۳۳ درصد نسبت به Dimensity 9200 سال گذشته کارآمدتر است و در عین حال عملکرد چند هسته ای را تا ۴۰ درصد ارتقا داده است.

CPU MediaTek که بر روی نسل سوم تراشه‌های ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است، همچنین اولین پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای Arm’s Immortalis-G720 MC13 با ردیابی پرتوهای مبتنی بر سخت‌افزار برای بازی را نشان می‌دهد و گفته می‌شود که ۴۶ درصد قدرتمندتر از نسل قبلی خود است. همچنین ادعا می شود که ۴۰ درصد انرژی کمتری نسبت به Dimensity 9200 مصرف می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ مرتبط

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح