کد خبر : 211007
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:32

مردان ایکس ۹۷: ناتان سامرز واقعاً کیست؟

مردان ایکس ۹۷: ناتان سامرز واقعاً کیست؟

  به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده سرانجام «مردان ایکس ۹۷» از دیزنی پلاس رونمایی شد و ادامه‌ی مورد انتظار «سریال انیمیشن مردان ایکس» قطعاً تأثیرگذار بود. این سریال جدید در دو قسمت ابتدایی خود، فراخوان‌های هنرمندانه‌ای را ارائه داد که به طرفداران یادآوری کرد چرا «سریال انیمیشن مردان ایکس» بیش از

 

به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده سرانجام «مردان ایکس ۹۷» از دیزنی پلاس رونمایی شد و ادامه‌ی مورد انتظار «سریال انیمیشن مردان ایکس» قطعاً تأثیرگذار بود.

این سریال جدید در دو قسمت ابتدایی خود، فراخوان‌های هنرمندانه‌ای را ارائه داد که به طرفداران یادآوری کرد چرا «سریال انیمیشن مردان ایکس» بیش از ۳۰ سال پس از اولین نمایش خود، همچنان محبوب است. اما این قسمت‌های جدید، علاوه بر ایجاد حس نوستالژی، مسیر خاص خود را نیز هموار کردند و مضامین و شخصیت‌های سریال را به شیوه‌های جدید و غیرمنتظره‌ای به جلو بردند و به سرعت نشان دادند که سازندگان از ایجاد تغییرات بزرگ و ارائه چرخش‌های جاه‌طلبانه‌ی داستان، ترسی ندارند.

 

برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها مربوط به خانواده‌ی سامرز/گری بود که به نظر می‌رسد به اندازه‌ی کمیک‌های مارول پیچیده می‌شود. زوج قدرتمند مردان ایکس، اسکات سامرز/سایکلاپس (با صداپیشگی ری چیس)، رهبر تیم و همسر تله‌پات او، جین گری (با صداپیشگی جنیفر هیل)، در قسمت دوم، اولین فرزند خود، ناتان سامرز را به دنیا آوردند، اما به لطف پیچیدگی‌های داستان‌سرایی در کمیک، احتمالاً او از زمان سریال اصلی بخشی از داستان بوده است. 

 

«مردان ایکس ۹۷» به سرعت ناتان سامرز را معرفی می‌کند

«مردان ایکس ۹۷» تقریباً یک سال پس از قسمت پایانی «سریال انیمیشن مردان ایکس» با عنوان «روز فارغ‌التحصیلی» آغاز می‌شود، قسمتی که در آن چارلز اگزاویه (با صداپیشگی سدریک اسمیت)، بنیان‌گذار و مربی مردان ایکس، پس از متحمل شدن جراحات تهدید کننده‌ی زندگی در حمله‌ی یک متعصب ضد جهش‌یافته، زمین را برای بهبود ترک کرد.

 

در اولین قسمت از قسمت‌های جدید، بارداری جین یکی از چند تغییر بزرگی است که نشان داده می‌شود در طول این مدت در گروه رخ داده است. در قسمت دوم، «آزادی جهش‌یافته آغاز می‌شود»، زمانی که اکثر اعضای تیم در حال انجام مأموریتی هستند، درد زایمان او شروع می‌شود. اما پس از مشکلات کاملاً واقعی در دریافت درمان به دلیل تعصب ضد جهش‌یافته‌ی پزشک، جین با حمایت اسکات و هم‌تیمی‌هایشان لوگان/ولورین (با صداپیشگی کال دود) و روگ (با صداپیشگی لنور زان)، به سلامت پسری به دنیا می‌آورد. آن‌ها نام پسرشان را «ناتان چارلز سامرز» می‌گذارند، که نشان می‌دهد او اقتباسی از یکی از دو شخصیت احتمالی کمیک است. 

 

در دنیای کمیک مارول، ناتان در نهایت به کیبل سفر کننده در زمان تبدیل می‌شود

پسر نوزاد اسکات سامرز، ناتان کریستوفر چارلز سامرز، توسط کریس Claremont و ریک لئوناردی خلق شد و اولین بار در سال ۱۹۸۶ در کمیک «مردان ایکس شکست‌ناپذیر» شماره ۲۰۱ ظاهر شد.

مادر بیولوژیکی ناتان، به جای جین که در آن زمان تصور می‌شد مرده است، مادلین پرایر، زنی است که شباهت زیادی به جین دارد و اسکات پس از مرگ او با او ازدواج می‌کند.

 

اسکات برای زندگی با مادلین و ناتان از مردان ایکس بازنشسته می‌شود، اما زمانی که متوجه زنده بودن جین می‌شود، آنها را رها می‌کند و به همراه او و سایر هم‌تیمی‌های اصلی مردان ایکس، تیم جدید ابرقهرمانان X-Factor را تشکیل می‌دهد.

 

اگرچه این انتخاب برای راه‌اندازی مجموعه‌ای از داستان‌های آینده‌ی موردپسند در کمیک‌های X-Factor و سایر کمیک‌ها ضروری بود، اما تا به امروز بحث‌برانگیز باقی مانده و نقطه‌ی ضعفی در تاریخ شخصیت اسکات به حساب می‌آید.

 

مادلین و ناتان متعاقباً توسط تیم ابرشرور، مارودرها، مورد حمله قرار می‌گیرند که رهبر آن‌ها، آقای سینیستر، ناتان را برای آزمایش ربودن می‌کند.

 

X-Factor در نهایت کودک را نجات می‌دهد و اسکات و جین با هم از او مراقبت می‌کنند، در حالی که مادلین پس از بهبودی در بیمارستان، برای مدت کوتاهی با مردان ایکس همکاری می‌کند تا به ابرشروری به نام ملکه گوبلین تبدیل شود.

 

این منجر به رویداد کراس‌اُور «جهنم» می‌شود که در آن مشخص می‌شود او کلونی از جین است که توسط آقای سینیستر ساخته شده است.

 

در حالی که ناتان با X-Factor زندگی می‌کند، شروع به نشان دادن قدرت‌های تله‌کینزی و تله‌پاتی مشابه جین می‌کند.

 

هنگامی که شرور جهش‌یافته، آپوکالیپس، او را با ویروسی تکنو-آلی (T-O) آلوده می‌کند که در نهایت او را می‌کشد، اسکات با ناراحتی موافقت می‌کند که یک مسافر زمان به نام خواهر آسکانی، ناتان را برای نجات جانش به آینده ببرد.

 

اسکات تصور می‌کرد دیگر پسرش را نخواهد دید، اما سفر در زمان در نهایت آنها را به روش‌های غیرمعمول دیگری دوباره متحد کرد.

 

کیبل، سرباز جهش‌یافته، که توسط لوئیز سیمونسون و راب لایفیلد خلق شد، برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ در شماره ۸۷ کمیک «جهش‌یافته‌های جدید» ظاهر شد.

 

او یک جنگجوی سفر در زمان از آینده است که در نهایت جانشین چارلز و اریک لنشر/مگنتو به عنوان مربی جهش‌یافته‌های جدید می‌شود و تیم نوجوان را به X-Force خشن‌تر تبدیل می‌کند.

 

پس از اینکه به سرعت به یکی از شخصیت‌های محبوب در فرنچایز مردان ایکس تبدیل شد، کیبل در نهایت مجموعه کمیک انفرادی خود را دریافت کرد که تأیید کرد او در واقع نسخه بزرگسال ناتان است.

 

وقتی در حال توسعه‌ی کیبل بودند، قرار نبود این دو شخصیت یکی شوند و خود شخصیت در ابتدا از نسب خود آگاه نیست.

 

بازوی رباتیک او به عنوان نتیجه‌ی ویروس T-O توضیح داده می‌شود که اگرچه دیگر برای زندگی‌اش تهدیدی نیست، همچنان بر او تأثیر می‌گذارد، به ویژه با مصرف بخش زیادی از قدرت‌های تله‌کینزی و تله‌پاتی او که در غیر این صورت در سطوح بالایی قرار می‌گرفت.

 

اگرچه رابطه آنها به طور قابل درکی غیرعادی است و گاهی اوقات با تاکتیک‌های متفاوتشان در مورد چگونگی محافظت از نژاد جهش‌یافته، تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد، اما اسکات و کیبل در نهایت به مراقبت عمیق از یکدیگر می‌رسند.

 

مرد ایکس، نسخه‌ای از کیبل در یک جهان موازی به نام ناتانیل «نیت» گری است

به دلیل استفاده زیاد از سفر در زمان در داستان‌های او و چندجهانی مارول، نسخه‌های جایگزین زیادی از کیبل وجود دارد. اما یکی از آنها محبوبیت خاصی پیدا کرده است و نام خود را جدا از داپلگانگر خود ساخته است. ناتانیل «نیت» گری که توسط جف لوب و استیو اسکروچه خلق شده بود، در جریان کراس اوور «عصر آخرالزمان» با واقعیت جایگزین معرفی شد، که طی آن سریال او، مرد ایکس، جایگزین کمیک کابلی در حال انجام چهار شماره شد. نسخه Age of Apocalypse از Sinister Nate را با استفاده از مواد ژنتیکی اسکات و ژان دنیای آنها ساخته است.

Sinister امیدوار بود که نیت به جهش یافته نهایی تبدیل شود و به او اجازه دهد که Apocalypse را سرنگون کند و خودش دنیا را تحت کنترل خود درآورد. اما، پس از اینکه نیت از کنترل Sinister آزاد شد، متعاقباً توسط گروهی از رانده‌شدگان جهش‌یافته به رهبری فورج گرفته می‌شود و با آنها علیه آپوکالیپس می‌جنگند. از آنجایی که توانایی‌های او توسط ویروس T-O کاهش نمی‌یابد، نیت یکی از قدرتمندترین جهش‌یافته‌های جهان است که می‌تواند ماده و انرژی را به روش‌های شگفت‌آوری دستکاری کند و نقش مهمی در نبرد نهایی علیه آخرالزمان بازی می‌کند. با این حال، نبرد او با ظالم توسط هولوکاست، یکی از خدمتکاران آخرالزمان قطع می شود. در طول مبارزه بعدی، نیت با بیگانه M’Krann Crystal، هولوکاست را خنجر می‌کند و باعث می‌شود که هر دو کمی قبل از اینکه عصر آخرالزمان (Age of Apocalypse) زمانی که مردان ایکس با موفقیت خط زمانی عادی خود را بازسازی کردند، ناپدید شوند.

 

اگرچه عصر آخرالزمان در کمیک‌های بعدی دوباره ظاهر شد، اما نیت و هولوکاست دو شخصیت آن بودند که در سال‌های بعد وارد دنیای اصلی ۶۱۶ مارول شدند. خود نیت برای چند سال در کمیک انفرادی خودش بازی کرد و نام تا حدی گیج کننده «X-Man» را به خود گرفت و از آن زمان به صورت پراکنده در دیگر عناوین مردان ایکس ظاهر شد. قدرت‌های بی‌شمارش او را در بیشتر داستان‌هایی که در آن نقش داشته است، تبدیل به یک بازیکن حیاتی می‌کند، اما با وجود این، او هرگز اهمیت کلی کیبل را با فرنچایز مطابقت نداده است.

 

مردان ایکس ۹۷ ممکن است داستان مادلین پرایر را اقتباس کرده باشد

ژان با تولد ناتان از مردان ایکس ۹۷ ممکن است برخی را به این باور برساند که این نسخه از کودک در واقع نیت خواهد بود، اما همچنان به احتمال زیاد کیبل خواهد بود. واضح‌ترین دلایلی که می‌توان این را فرض کرد، حقایق ساده‌ای است که کیبل شخصیت محبوب‌تری است و قبلاً بخشی از سری اصلی بوده است، اما تغییر داستان بزرگ دیگری از مردان ایکس ۹۷ احتمال آن را بیشتر می‌کند. در پایان «آزادی جهش‌یافته آغاز می‌شود»، مردان ایکس شوکه می‌شوند وقتی زنی که دقیقاً شبیه ژان به نظر می‌رسد در خانه‌شان را می‌کوبد و درخواست کمک می‌کند، حتی اگر خود ژان در حال حاضر در عمارت ایکس است و نوزاد ناتان را در آغوش می‌گیرد. این نشان می‌دهد که ممکن است سریال در حال اقتباس از خط داستانی Madelyne باشد، و این امکان وجود دارد که جینی که نیتان را به دنیا آورد، در واقع مادلین باشد، و به سریال اجازه می‌دهد تا نسخه نسبتاً وفاداری از منشأ کیبل را ارائه کند، بدون اینکه جنبه بحث‌انگیز اسکات خانواده‌اش را رها کند.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ مرتبط

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح