کد خبر : 210984
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 13:05

گوگل بارد چیست ؟

گوگل بارد چیست ؟

  به گزارش reportaj.me و به نقل از techtarget گوگل بارد یک ابزار چت بات مجهز به هوش مصنوعی است که توسط گوگل برای شبیه سازی مکالمات انسانی با استفاده از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین طراحی شده است. علاوه بر تکمیل جستجوی گوگل، بارد  را می توان در وب سایت ها، پلتفرم های

 

به گزارش reportaj.me و به نقل از techtarget گوگل بارد یک ابزار چت بات مجهز به هوش مصنوعی است که توسط گوگل برای شبیه سازی مکالمات انسانی با استفاده از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین طراحی شده است. علاوه بر تکمیل جستجوی گوگل، بارد  را می توان در وب سایت ها، پلتفرم های پیام رسانی یا برنامه های کاربردی ادغام کرد تا پاسخ های واقعی و به زبان طبیعی به سوالات کاربران ارائه دهد.

گوگل بارد چگونه کار می کند؟

گوگل بارد  بر روی Pathways Language Model 2 (PaLM 2) ساخته شده است، یک مدل زبان که در اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

 

PalM و مدل قبل از آن، فناوری مدل زبان گوگل برای برنامه‌های گفتگو (LaMDA)، مبتنی بر Transformers، معماری شبکه عصبی گوگل است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از آنجایی که گوگل معماری Transformer را به‌عنوان منبع باز منتشر کرد، این چارچوب برای دیگر برنامه‌های مولد بود. ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله مدل زبان GPT-3 مورد استفاده در ChatGPT.

 

بارد حول محور جستجو طراحی شده است. هدف آن این است که به جای کلمات کلیدی، پرس و جوهای زبان طبیعی بیشتری را برای جستجو فراهم کند. هوش مصنوعی بارد در مورد پرسش ها و پاسخ های مکالمه ای با صدای طبیعی آموزش داده شده است. به جای اینکه فقط فهرستی از پاسخ ها ارائه شود، زمینه پاسخ ها را فراهم می کند. همچنین برای کمک به سؤالات بعدی طراحی شده است – چیزی جدید برای جستجو. بارد  دارای یک عملکرد مکالمه اشتراک گذاری و یک عملکرد بررسی مضاعف است که به کاربران کمک می کند تا نتایج تولید شده را بررسی کنند.

 

بارد  همچنین می‌تواند به اطلاعات تعدادی از برنامه‌ها و سرویس‌های Google، از جمله YouTube، Maps، هتل‌ها، پروازها، Gmail، Docs و Drive دسترسی داشته باشد و به کاربران امکان می‌دهد بارد  را در محتوای شخصی خود اعمال کنند.

 

نسخه اولیه بارد  از نسخه سبک‌تر LaMDA استفاده می‌کرد که به اسب بخار محاسباتی کمتری برای مقیاس‌پذیری برای کاربران همزمان نیاز دارد. ادغام مدل زبان PALM به بارد  این امکان را می دهد که در پاسخ به پرسش های کاربر بصری تر باشد. بارد  از Google Lens استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر را علاوه بر درخواست‌های نوشتاری آپلود کنند.

 

گوگل بارد  چه زمانی منتشر شد؟

در ۲۱ مارس ۲۰۲۳، گوگل دسترسی به بارد  را باز کرد و از کاربران دعوت کرد تا به لیست انتظار بپیوندند. در ۱۰ می ۲۰۲۳، گوگل لیست انتظار را حذف کرد و بارد  را در بیش از ۱۸۰ کشور و منطقه در دسترس قرار داد.

گوگل بارد  ابتدا در ۶ فوریه ۲۰۲۳ با تاریخ انتشار مبهم معرفی شد. بسیاری بر این باور بودند که گوگل فشار موفقیت ChatGPT و مطبوعات مثبت را احساس می کند که باعث شد آنها قبل از آماده شدن بارد را بیرون برانند. به عنوان مثال، طی یک نمایش زنده توسط ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و آلفابت، پرسشی با پاسخ بسیار اشتباه ارائه کرد.

 

در دمو، کاربر این سوال را از بارد پرسید: “چه کشفیات جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب را می توانم به کودک ۹ ساله خود بگویم؟” در پاسخ بارد، اشاره شد که JWST “اولین عکس‌ها را از یک سیاره خارج از منظومه شمسی خودمان گرفت.” ستاره شناسان در شبکه های اجتماعی به سرعت اشاره کردند که اولین تصویر از یک سیاره فراخورشیدی توسط یک رصدخانه زمینی در سال ۲۰۰۴ گرفته شده است که پاسخ بارد را نادرست می کند. روز بعد، گوگل ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد – کاهشی که به اشتباه شرم آور نسبت داده می شود.

 

چه کسی می تواند از گوگل بارد  استفاده کند؟

کاربران باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشند و یک حساب شخصی گوگل داشته باشند. بارد  در بیش از ۲۳۰ کشور و منطقه و بیش از ۴۰ زبان در دسترس است.

 

محدودیت های برد چیست؟

مانند همه ربات‌های چت هوش مصنوعی، بارد  باید یاد بگیرد و آموزش ببیند تا از اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده پاسخ صحیح بدهد، همانطور که در اولین نسخه نمایشی آن مشهود بود. آموزش هوش مصنوعی یک فرآیند بی پایان و محاسباتی فشرده است زیرا همیشه اطلاعات جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

 

آیا بارد آزاد است؟

تا زمان نگارش این مقاله، گوگل هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه هزینه استفاده از آن را دریافت خواهد کرد، ارائه نکرده است. گوگل هیچ سابقه ای از دریافت هزینه از مشتریان برای خدمات ندارد – با وجود تجارت ابری آن. فرض فعلی که بارد  در موتور جستجوی اصلی گوگل ادغام می شود، نشان می دهد که به صورت رایگان برای استفاده در دسترس خواهد بود.

 

گوگل بارد  در مقابل ChatGPT

هر دو گوگل بارد  و ChatGPT OpenAI چت ربات های هوش مصنوعی هستند، به این معنی که برای تعامل با افراد از طریق استفاده از مدل های زبان طبیعی و یادگیری ماشینی طراحی شده اند. هر دو از یک مدل زبان بزرگ (LLM) استفاده می کنند که یک مدل یادگیری ماشینی برای تولید و ایجاد متن محاوره ای است.

ChatGPT از هوش مصنوعی مولد استفاده می کند، به این معنی که می تواند محتوای اصلی تولید کند. به عنوان مثال، کاربران می توانند از آن بخواهند که یک پایان نامه در مورد مزایای هوش مصنوعی بنویسد. گوگل بارد  نیز این کار را می کند — اگرچه کاربرد کمی متفاوت دارد. بارد  برای طبیعی تر و مفیدتر کردن جستجو طراحی شده است و اطلاعات جدید را در پاسخ های خود ترکیب می کند

 

گفته می شود، ChatGPT همچنین می تواند به اصلاح جستجوها کمک کند. در ژانویه ۲۰۲۳، مایکروسافت قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با OpenAI برای مجوز و گنجاندن ChatGPT در موتور جستجوی Bing خود برای ارائه نتایج جستجوی محاوره‌ای بیشتر، مشابه گوگل بارد ، امضا کرد. این دری را به روی موتورهای جستجوی دیگر برای مجوز ChatGPT باز می کند، در حالی که بارد  فقط از Google پشتیبانی می کند.

 

یکی از تفاوت های بزرگ بین این دو این است که پاسخ های ChatGPT بر اساس داده های موجود تا سال ۲۰۲۱ است، در حالی که گوگل بارد  بر اساس داده های به روز و فعلی است. برای اینکه ChatGPT به عنوان یک فناوری موتور جستجو قابل اجرا باشد، باید بتواند به سوالات با داده های به روز پاسخ دهد، نه داده های دو ساله.

 

OpenAI از پتانسیل سرقت ادبی با ChatGPT آگاه است و یک ابزار تشخیص سرقت ادبی را برای مربیان ارائه می دهد تا دانش آموزان را که از آن برای انجام تکالیف استفاده می کنند، دستگیر کنند. تا کنون، اطلاعی در مورد اینکه آیا گوگل بارد  ابزار تشخیص سرقت ادبی خاص خود را دارد یا خیر، وجود ندارد. بارد گاهی اوقات در پاسخ های خود به مطالب دیگری اشاره می کند و به منبع پیوند می دهد. تابع بررسی دوباره بارد  در گوگل برای اطلاعاتی مشابه محتوای تولید شده آن جستجو می کند و یک URL به منبع آن اطلاعات ارائه می دهد.

 

جایگزین های گوگل بارد 

ChatGPT از خلاء به وجود نیامده است. چت ربات‌های هوش مصنوعی مدتی است که وجود داشته‌اند، فقط در اشکال کمتر همه‌کاره. چندین شرکت استارت‌آپ روی فناوری‌های چت‌بات با سبک مشابه کار می‌کنند، اما بدون توجه به ChatGPT. تعدادی از رقیبی که بارد پس از انتشار با آن روبرو خواهد شد عبارتند از:

 

مایکروسافت بینگ

مایکروسافت و شراکتش با OpenAI دقیقاً همان چیزی را ارائه می‌دهند که گوگل با بارد  ارائه می‌کند: جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص درخواست‌های زبان طبیعی و ارائه پاسخ‌های زبان طبیعی. هنگامی که کاربر یک درخواست جستجو می کند، نتایج جستجوی استاندارد Bing و یک پاسخ تولید شده توسط GPT-4 و همچنین توانایی تعامل با هوش مصنوعی در مورد پاسخ آن را دریافت می کند.

 

چت سونیک

ChatSonic که به‌عنوان «جایگزین ChatGPT با ابرقدرت‌ها» به بازار عرضه می‌شود، یک چت ربات هوش مصنوعی است که توسط جستجوی Google با یک تولیدکننده متن مبتنی بر هوش مصنوعی، WriteSonic، پشتیبانی می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد موضوعات را در زمان واقعی برای ایجاد متن یا تصاویر مورد بحث قرار دهند. فقط نسخه آزمایشی آن رایگان است. برای استفاده از تمام توابع، هزینه ماهانه مورد نیاز است.

 

جاسپر چت

Jasper Chat یک ابزار کپی‌نویسی ربات چت هوش مصنوعی است که بر روی متن تولید شده متمرکز است که به طور خاص برای شرکت‌هایی که به دنبال ایجاد محتوای مرتبط با برند و گفتگو با مشتریان هستند، متمرکز است. این به سازندگان محتوا امکان می دهد کلمات کلیدی SEO و لحن صدا را در درخواست های خود مشخص کنند.

 

یوچت

YouChat یک ربات چت هوش مصنوعی از موتور جستجوی You.com مستقر در آلمان است. YouChat نه تنها به سؤالات پاسخ می دهد، بلکه نقل قول هایی را نیز برای پاسخ های خود ارائه می دهد تا کاربران بتوانند منبع را بررسی کنند و پاسخ های You.com را بررسی کنند.

 

NeevaAI

مانند YouChat، NeevaAI بخشی از شرکت موتور جستجوی آلمانی Neeva است. پیوندهایی را به منابع ذکر شده ارائه می دهد و با استفاده از نقل قول از منابع اصلی پاسخ ها را تولید می کند. همچنین منابع متعددی را برای ارائه یک پاسخ خلاصه می کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ مرتبط

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح